Text?

Har ni någon gång tänkt på hur svårt det måste vara att komma på en låttext? Låtar kan ju handla om precis vad som helst, dom sjunger om vad som helst och texterna kan vara hur skumma som helst. Och hur fasiken kommer man på allting? Vissa låttexter kan ju vara så klockrena så man känner att fan det här skulle jag vilja säga till min kompis/kille eller vad det nu kan vara. Nästan alltid när man hör en låt och lyssnar på texten så kommer det en sådan där bra fras, så tänker man: fan va bra det lät, det måste jag komma ihåg. Men vissa låtar käns ju helt meningslösa, tex Lena Philipsson-Det gör ont? Va fasen handlar den om egentligen? haha. Nä, skulle jag vara artist skulle jag aldrig få för mig att sjunga den typen av låtar. Och tänk att få sjunga en låt som endast är skriven till sen själv, det hade varit något de ni! Nu ska jag sova, fast är inte så himla trött för jag sov två timmar innan träningen. Älskar att sova efter skolan, fasiken va det är skönt!

nattinatti!
-Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0