Hur har din dag varit?

Hejsan ! då sitter man här igen. Hur lyckas det alltid bli att man fastnar här när det är dags att plugga? Datorn har nog någon konstig kraft som drar mig till den varje gång det är dags för plugg. I alla fall så är det Italienska som står på schemat inför i morgon. Det blir nog inte så svårt, måste bara plugga lite på hur man fixar det där med bestämd artikel i plural. Kolla igenom glosorna också. Jag tror faktist att jag egentligen har ganska så lätt för språk, det är bara det att jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt, så jag skiter oftast i att plugga, vilket är den största delen i att lära sig ett språk. Läser Italienskan bara för att jag måste göra det, så lägger inte ner så värst mycket tid på det.
Idag (och igår) är jag otroligt sugen på spaghetti och köttfärssås, vilket jag har tjatat om lite idag :p. Sådan tur har jag då att min kära mor ska laga det om en liten stund. Hoppas jag, annars börjar jag med det själv.

Idag har jag och Sara babblat som vanligt på italienskan, vi lyckades då åstadkomma ca 3 skrivna meningar, störa Catrin som sedan flyttade fram, käka äpple, komma fram till att gulliga smeknamn i förhållanden såsom " sötnos, gumman" gör en glad. Sara tyckte även att lilla sara lät gulligt. Sådana meningar som låter gulligt gör en glad. Som tex hej min kära!
Idag har Hanna också kommit fram till att frasen: Hur har din dag varit? Anväds av gifta par som sitter och pratar vi köksbordet. Haha. Den som inte frågade frågar inte tillbaka och att det sedan fortsätter med ett båk om "varför frågar du inte mig hur min dag har varit?!"


Min favorit<3
-Mikaela

Kommentarer
Postat av: jdahlstrand

hah!italienska, uew, det är seegt!

2008-11-28 @ 10:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0