Städning, bastu, korthus, Anton och volleyboll

Igår var det lördag, dagen började som så att jag åt frukost,gjorde mig iordning och städade därefter mitt rum. Vilket verkligen behövdes, usch, jag är så dålig på att hålla ordning här. Det är ju faktist väldigt fint när det väl är städat och man tänder lite ljus, men sedan så har man ju de här rackarns kläderna med, som man inte orkar lägga in i garderoben som är 1½ meter bort? skärpning mikaela! Nu ska jag försöka hålla det rent och snyggt ett tag, haha får väl se hur det går.
I alla fall så kom mimmi till mig senare på eftermiddagen, vi satt lite med mina föräldrar och deras vänner som skulle på fest. Vi käkade pizza som mamma och pappa bjöd på och vid det tillfället hade även cissi och sofia anlänt. Då kom jag på den brilljanta idéen(?) att dra till cissi och basta! Det gick lite segt att få med dom till en början, men sedan så lyckades jag övertala hela bunten.
Drog på mig mössan och skinnjackan och så cyklade vi till cissi. Där blev det bastning på hög nivå med hårinpackningar och ansiktsmasker, frukt och piggelinglass. Gottgott!
Åkte hem runt tolv och satte mig med dennis och elin och deras kompisar. Anton kom hit runt två efter att ha varit på fest och då började vi spela bubblan hela bunten, det va faktist kul, haha. Kvällen fortsatte med korthusbyggande, jag lyckades ganska bra, men sedan så rasade det lite och då blev jag arg och rasade hela skiten. Anton där emot visade stora kunskaper inom det med korthusbyggande. Jag har inte riktigt tålamodet för det där, men det har verkligen han, toppen föll minst 5-6 gånger och ändå så fortsatte han och till slut fixade han det. Mycket duktigt måste jag säga, hade det varit jag så hade huset rivits ner efter andra gången, Haha. Sedan kom mamma och pappa hem, skitfulla, det va ganska kul det med, men vid halv 4 tror jag vi gick och lade oss..
Vaknade idag och var jobbigt trötta,låg och myste ett tag men var tvugna att gå upp eftersom det var dags för volleyboll klockan två och skulle hinna käka och fixa mig innan.
Anton åkte hem och jag drog på volleyboll,  förlust med 3-0 men ändå väldigt jämnt och riktigt nära på att ta tredje set, men då var dommaren blind. Vallentuna imponerade inte ett dugg, vilket de borde gjort eftersom de kom 2:a i elitserien förra året. Trodde faktist att de skulle vara mycket bättre och jag måste säga att stundtals spelade mitt lag riktigt bra volleyboll.
Måste dock berätta att jag inte trodde att det skulle vara så jobbigt som det var att sitta bredvid på läktaren, men det sög verkligen!! Har inte känt så när jag har kollat på träningsmatcherna förut men idag kännde jag verkligen att jag bara ville börja lipa, det gjorde jag inte. :P Men jag är sjukt avundsjuk på alla i laget som kan spela och får chansen att vara med i elitserien. Jag skulle nästan kunnat göra vad som helst för att få stå på planen nu.

Nattinatti!
-Mikaela..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0